«ويزو» تكشف سبب زيادة وزنها : أمي أرضعتنى عامين واتفطمت على الحاجات الحلوة

المصرى اليوم 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

لاقتراحات اماكن الخروج

قالت الفنانة «ويزو» أنها كانت تحب مادة العلوم أيام المدرسة، وتحدثت عن طفولتها وزيادة زونها خلال استضافتها ببرنامج «واحد من الناس» على الحياة، مع الإعلامى عمرو الليثي ، وقالت :«أبويا مكنش يقدر يشيلنى وبيقول ليا مخلفين شوال».

وقال« أوس أوس» الذي شاركها الحلقة : كنت طفل هادى وبخاف من كل أنواع الحيوانات وبخاف من الكلاب جدا .

وأضافت «ويزو» : أوس أوس كان شقى جدا وهايبر وأعرفه من زمان وكان معاه عربية لونها أصفر بيلف بيها الدنيا وكان بيعمل مقالب في الجميع وكثيرا ما أنسى الكلام اثناء العرض بسببه وبسبب على ربيع.
وأشار «أوس أوس» إلى أنه أيام المدرسة انضرب كثيرا و«اتمد» على رجله بسبب انه عمل مصيبة في الفصل بسبب كلمة غلط كتبتها على السبورة وغاب تانى يوم عن المدرسة بالاضافة إلى العديد من المواقف الأخرى.

وحول السمنة عند ويزو هل ترجع إلى عوامل وراثية قالت "ويزو" أن أمي خدت فيتامين وأرضعتنى عامين واتفطمت على الحاجات الحلوة ، وجالى «فتق» وأمى قعدت سنتين ترعانى، وجربت أنواع رجيم كتير وخرجت من الثانوية العامة 137 كيلو، وتابعت أن سبب زيادة وزنى يرجع إلى الدايت ببدأ كويس وأخس ولا أواصل وبرجع أتخن من الأول.


وقال اوس اوس بحب المكرونة والفراخ ومن الممكن اعيش حياتى كلها مكرونة وفراخ وعلى ربيع بيتزا في أي وقت ياكلها، واتعزمنا خارج مصر مع محمود تريزيجيه نجم مصر واستون فيلا الانجليزى وهو قام بالدفع وكان محل مشهور جدا وشيك جدا .


وعن حب ويزو للطعام والأكل قالت بحب المحشى جدا والبط والفراخ، والفطير بالمش والفلفل الحراق وام على والفتة بالموزة .

  • الوضع في مصر

  • اصابات

    168,057

  • تعافي

    131,211

  • وفيات

    9,512

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق